سینه های متناسب

من بدن سالم و ورزشکار رو ترجیح میدم و کاری به روند مد در جامعه ندارم و همچنین اینکه شروع کنیم به خاطر علایق و مدهای در جامعه بدنمون رو دستکاری کنیم.(نظر شخصی). من از اوایل دوران راهنمایی ورزش کردن رو شروع کردم رشته هندبال رو انتخاب کردم و 4 سال با این ورزش بودم و بعد هم باشگاههای ورزشی و ایروبیک و شنا و کوه نوردی و الان صخره نوردی.

fit-body
fit-body

خیلی وقته رایج شده انواع و اقسام پروتز برای اندام های مختلف بدن برای لب و سینه و باسن و پلک و گونه و …. خوب برای زیبا تر شدن هستش احتمالن(البته ممکنه دلایل دیگه ای هم داشته باشه)و بحث زیبا شناسی میشه گفت تا اندازه ای نسبیه.به شخصه فکر میکنم اصولی برای زیبا شناسی وجود نداره.

موضوعی که میخوام راجع بهش صحبت کنم راجع به سینه خانم ها هستش. که جدای از علاقه شخصی فرد به بزرگ یا کوچک بودنشون این اندام اگه خیلی بزرگ باشه تو فعالیت های ورزشی اجازه راحت بودن رو به خانم ها نمیده و در نتیجه ادامه اون فعالیت ورزشی برای خانم ها سخت میشه و شاید ادامه ندن ورزش رو و در نتیجه ورزش نکردن دچار افزایش وزن و کاهش اعتماد به نفس میشن . و الیته در دراز مدت و رفتن تو سن های بالاتر, احتمال کمر درد و کتف درد و گردن درد هم هستش.

با آگاهی جلو رفتن خیلی خوب هست,تو هر جامعه ای که هستیم و به خصوص تو جامعه ما که با یه شب خوابیدن و پاشدن لب ها پف میکنه و سینه ها بزرگ یا کوچیک میشه و …. بدون اینکه فکری درست پشتش باشه, غافل از اینکه ممکنه سلامتیمون رو تو خطر بندازیم یا تنبل بشیم از رفتن سراغ تغذیه مناسب و ورزش کردن.
سلامتی فکر و بدن از نظر من داخل بحث زیبا شناسی هست و اگه بدونیم چه جوری فکر میکنیم و چی میخوریم و چه ورزشی میکنیم مسلمن به اون زیبایی میرسیم.
تو سالن های ورزشی که میرم متاسفانه مواردی هستن که تو ورزش کردن مواظب هستن که سینه ها و یا باسن بزرگشون تکون نخوره که احیانن کوچیک نشه ! صرفن به خاطر اینکه فکر میکنن زیباست یا مورد علاقه شخص خاصی هست و ….و از عوارضی براشون میاره بیخبر هستن یا در حال حاضر اهمیت نمیدن ولی بعدن کمر دردها شروع میشه و … .
سلامتی,از مهمترین اهدافمون باشه,به عنوان یک انسان, سالم زندگی کنیم.
پیشنهادم برای خانم ها با سینه های بزرگ این هست که موقع ورزش کردن از لباس زیر بالاتنه استفاده نکنن. البته میتونن به جاش یه تاپ نسبتن چسبناک استفاده کنن. اندام های بدن باید درگیر باشن تو ورزش .

ورزش هوازی
ورزش هوازی

چند تا پیشنهاد برای خانم هایی که سینه های نسبتن بزرگی دارن :

0- بدونین چقدر کالری وارد بدنتون میشه و آیا میتونین اون مقدار کالری رو بسوزونین؟ اگه نمیتونین کم بخورین ولی باز میخاین سایز رو کاهش بدین لطفن مواد غذایی رو استفاده کنین که کم کالری هستن.(این مورد کلی هست)

1- انجام تمرینات هوازی : چون یکی از بافت های مهم سینه ها چربی هستش و تمرینات هوازی برای مصرف کالری بیشتر ذخایر چربی در بدن رو میسوزنن(مثل چربی های موجود در سینه رانها و باسن) در نتیجه باعث کاهش سایز این اندام ها میشن.
تمرینات هوازی مثل : دو دوچرخه سواری و شنا ولی راحتترینش همین دویدن هست. تمرینات هوازی کمک بزرگی به کوچک کردن سایز سینه و باسن میکنه به خصوص دویدن هر روز یه مسیری رو بدوین یا تو خونه با یه موزیک شاد درجا بزنین. جلوی آینه هم که باشه عالی میشه.

-running

2-تمرین push up : این تمرین برای سفت کردن و تقویت عضلات سینه هست. منتها نیاز به قوای جسمانی خوبی داره و برای افرادی که میخان تازه شروع کنن تو عکسها پیشنهادهایی هست مثلن از دیوار استفاده کنن و …. تا یک مقدار عضلات سینه و بازو قوی بشه.

تو عکس زیر تصاویر بالایی روش درست push up هست و تصاویر پایینی روش نادرستش. دقت کنیم درست حرکات رو انجام بدیم در غیر اینصورت به کمر شدیدن فشار میاد و بیا درستش کن.

push up
push up

حرکت push up با استفاده از دیوار
push up با کمک دیوار

اینم یه حرکت کمکیه دگه :

easy-pushup
push up ساده

و همیشه تمرکز و انرژی مثبت روی کاری که میکنیم کمک بزرگی هست.
ورزش های زیادی هست البته. شاید این نوشته یه استارت باشه که دنبالش رو بگیریم و شایدم نباشه ولی کاری رو که فکر میکردم درسته رو انجام دادم.

به امید بدن سالم و پر انرژی 🙂