تجربه ام با Trisquel و Mint

تو این پست میخوام تجربه ام با Trisquel و Mint رو بنویسم … این مطالب تجربه شخصی هستش و مسلمن احتمال اینکه نظرم به نظرتون نزدیک نباشه زیاده 🙂

Trisquel-Mint
Trisquel-Mint

من قبلن از توزیع Trisquel استفاده میکردم .. و همونطور که میدونین مبتنی بر بنیاد نرم افزار آزاد هستش ، یعنی هیچ نرم افزار غیر آزادی روش سوار نیست و اگه همچین نرم افزاری لازمت بشه، که برای من لازم میشد، باید نصب کنین .. موضوع این بود که برای نصب دو سه تا برنامه به مشکل جدی برخوردم و نمیتونستم جواب سوالمو تو فروم این توزیع پیدا کنم .. چون نهایتن به جواب اینکه این نرم افزاری که دارین نصب میکنین غیر آزاد هست و تو فروم Trisquel به جوابش نمیرسین، بر میخوردم … نهایتن دیگه وسطای نصب TeamViewr به Errorهای جدی برخوردم و با هیچ دستوری نتونستم نصب رو تموم کنم و حتی دیگه پاک هم نشد و همینجوری موند، دیگه حتی نمیتونستم نرم افزار دیگه ای رو هم نصب کنم.

اینگونه شد که اومدم رو Mint ظاهر خوبی داشت ، محیطش نسبت به Trisquel کاربرد پذیرتر بود ولی با سخت افزار من سر ناسازگاری برداشت، محیط گرافیک پیش فرض این توزیع Cinnamon هستش ولی از همون دقیقه های اول بعد نصب سیستمم شروع کرد به هنگ کردن و بعد صفحه برفکی و بعد من مجبور به ریست میشدم … هنگ کردن هایش هم اینجوری بود، مثلن میرفتم تو یه تب مرورگر و بعد میخواستم برم تب دیگه ، که سیستم هنگ میکرد . از این ور اونور پرسیدم و یکی از دوستانم هم این مشکل رو داشت و میگفت این محیط گرافیکی با کارت گرافیک nvidia مشکل داره و باید محیط گرافیکی رو عوض کنی و ….

و من هم گفتم صبر میکنیم تا ubuntu 14.04 بیاد که دیگه زمانشه و فردا یعنی 17 آوریل میاد و میریم برا نصب …

آزاد و لینوکسی باشین 🙂