حواشی توافق در وب

حواشی توافق لوزان در توییتر

خب من اینجا فقط به عنوان کسی که توییت ها و اکشن و ری‌اکشن های مربوط به توافق لوزان رو میبینه و میخونه، نظرمو می‌دم. خب از اون جایی که من تو توییتر گشت و گذار دارم بیشتر از جاهای دیگه، توییت هایی راجع به توافق لوزان میبینم نوشته هایی میخونم که این حرکت رو خورد می‌کنن و شادی مردم رو بی مورد . این رسانه منظورم دقیقتر شبکه های اجتماعی جایی هست که درش می‌تونی تفکرت رو پخش کنی و بقیه هم شاید خونده نخونده فهمیده، نفهمیده، فکر کرده و نکرده این طرز فکر رو حک میکنن تو ذهنشون با آدمایی که فکر میکنن درسته اون مطلب کاری ندارم ولی افرادی که فکر نمیکنن و اجاره می‌دن هر فکری هر اعتقاد و باوری توذهنشون ملکه بشه !!!! یاد اون پستی افتادم که آخرش نوشتم : انسان به قدرت فکر کردنش هست که انسانه. اگه نمیخوایم بشنویم و فکر کنیم که انسان نیستیم، آزاد نیستیم، مسخ شدیم.

تیم مذاکره کننده رفته و راجع به موضوعی به توافق رسیده و یه سری امتیازات داده و یه سری امتیازات گرفته . خب موضوع چی بوده ؟ موضوع اصلی تحقیق و توسعه غنی سازی و البته لغو تحریم های بین‌المللی ایران بوده. خب من الان کاری ندارم چند تا از سانتریفیوژها کار نمیکنن و درصد غنی سازی مون کم و زیاد شده و یا اصلا همین درصد جواب گوی ایران برای تولید انرژی برق و نمی‌دونم صنعت داروسازی هست یا نیست . اینها مهم هستن ولی من الان می‌خوام به موضوع دیگه ای اشاره کنم و اون این که چرا همه چی رو با هم قاطی میکنیم؟ یه سری افراد در مورد اینکه هنوز اینترنت فیلتره مینویسن و میگن چرا شادید اینترنت سانسوره! چه پیروزی‌ای؟ منم میگم آخه خب چه ربطی داره؟ چرا یه ذره نمی‌خوایم به حرکت های مثبتی که برداشته میشه دلگرم باشیم ؟ نه اینکه احمق باشیم نه منظورم دقیقن اینه که خوب نگاه کنیم .

خیلی راحت بنویسم میشه این که داریم وارد بازی دنیا میشیم ، سیاستمدارامون احمقانه رفتار نکردن . با توجه به شرایط داخلی که داریم و این شرایط داخلی بیشتر باعث این بود که نمیتونستیم سر میز مذاکره جواب بگیریم با توجه به این خب قدم مثبتی برداشته شده .هر چند که میدونید شرایط داخلی باز همونه خیلی‌ها تمام تلاششون رومیکنن تا این مذاکره و نتیجه اش رو خراب کنن . با توجه به این وضعیت این قدم اول رو چرا خورد میکنید ؟ چرا باعث میشید اتحاد از بین بره ؟ و چرا سعی میکنید به بقیه بفهمونید اتفاقی نیوفتاده و هنوز همون ویرانه است که است ؟ و یا ما شکست خورده‌ایم ؟ چرا می‌خواید با وسط آوردن مواردی که ربطی به توافق نداشتن این مذاکره و تیمش رو خورد کنید؟

به نظر من قدم مثبتی هم در داخل و هم در خارج برداشته شد و میتونه پله اولی باشه برای پیشرفتهای داخلی و خارجی بعدیمون. مگر نه اینکه دلمون می‌خواد خوب زندگی کنیم؟

سانسور اینترنت و آزادی بیان و اینترنت پر سرعت و …. بعله بعله همه میدونیم که اینترنتمون سانسور شده است همه میدونیم که آزادی بیان نیست و یا چه میدونم قبل و بعدش نیست و یا زیر بنای خوبی برای اینترنت پر سرعت نداریم و رهبران سبز موسوی و کروبی هنوز تو حصر هستن و عده‌ای جایی هستن که نباید باشن ……اوووووووووووووه خیلی زیاده. همه این موارد مهم و البته خیلی مهم هستند و امید‌هایی که ریئس جمهور روحانی برای برخی از این موارد تو دلمون کاشته هنوز سبز نشده ، ولی واقعن این مذاکره ربطی به اینها نداره. این موارد داخلی‌ هستن، امریکا نیومد که موسوی رو حصر کنه و یا اینترنت ما رو سانسور کنه در کل آمریکا  و بقیه کشور‌ها  قرار نیست مشکلات داخلی ما رو حل کنن !!! منطقی باشیم . حرکت های مثبت دولت رو خورد نکنیم و درخواستهامون رو هم به گوششون برسونیم . واقعن تو کدوم دولت همه چی یه دفعه آباد و خوب شده ؟ و منظورم این نیست که حرف نزنیم و خواسته ها و نیازهامون رو نگیم ، اتفاقن طبق گفته رهبر سال همدلی همزبانی ملت و دولت هست پس امسال باید حرکتهای مثبت بیشتری دولت برای ملت انجام بده و وعده هایی که داده رو جامه عمل بپوشونه و ملت هم قدر بدونن . دولت برای ملته اگه ملتی نباشه دولتی هم نیست دولت که سهله حکومت و نظام هم بدون ملت هیچی نیستن.

در آخر میتونیم امیدوار باشیم که کم کم با روی کار آوردن افراد عاقل‌تر و دلسوزتر و اصلح‌تر این موارد یکی یکی درست شن و همه در کنار هم شاد باشیم. چه آنکه الان هم تو دولتمون افراد اصلح و عاقلی هستن و ما پیروز میشیم.