جامعه ای به نام آرایشگاه زنانه

خوب لازمه، میریم آرایشگاه تا موهامونو اصلاح کنیم یا واسه جشنی آماده بشیم و یا هزار تا مورد دیگه که به خاطرش میریم آرایشگاه.اینجا هم مردونه داریم و هم زنونه(مختلط نداریم اگرم داریم خیلی مخفیانه هستن و بامشتریای ثابت).

آرایشگاه زنانه
آرایشگاه زنانه

تو تیتر نوشتم جامعه، خوب طبق تعریف جامعه تو ویکی آرایشگاه هم جامعه محسوب میشه. تعدادی افراد که دور هم جمع میشن و با هم تبادل نظر دارند و احیانن تضادهایی بین ایشون هست.

از اونجاییکه مشتری مداری حکم میکنه و همچنین بازاریابی، معمولن آرایشگاهها چند تا صندلی برای انتظار کشیدن دارند. مشتری ها میتونن زودتر از موعد بیان و بشینن تا وقتشون برسه. و اینجاست که تعداد افراد به دو یا بیشتر میرسه و سر صحبت ها باز میشه.
بحث سر صحبتهایی هست که تو آرایشگاه زنانه شنیده میشه. موضوعاتی حول و حوش روابط خانوادگی درجه 1 و 2، سکس، دوستیها،جنگ و دعواها و صحبت پشت سر نفر غایب، خواستگار پیدا کردن و …
این مواردی که لیست کردم اهم موضوعات مورد بحث هستش، ممکنه در مورد سیاست کشور و …هم صحبت بشه ولی خیلی خیلی کم.البته این هم هست که موضوعات مورد بحث بستگی به فرهنگ اون منطقه هم داره ولی باز هم اهم موضوعات همونایی هستن که گفتم.
مختاریم که راجع به هر چی میخایم صحبت کنیم به شرطی که نسبت به شرایط آگاهی داشته باشیم. این جامعه کوچیکی(آرایشگاه) که ایجاد میشه برای فرد نوعی در حد 3 الی 5 ساعت حداکثر در هفته میتونه باشه ولی تاثیر پذیریهاش خیلی بیشتر بوده.
من میبینم دختر بچه هایی که میان و متاسفانه زودتر از موعود گوششون با یه سری مسایل آشنا میشه، این درست نیست. باید همیشه نسبت به شرایط آگاهی داشته باشیم چه حرفی رو کجا بزنیم و چه حرفی رو کجا نزنیم. بودن دختر بچه رو مثال زدم، چون شنیدم چه اتفاقهایی بعد یه سری حرفها تو آرایشگاههای زنانه افتاده و اتفاقن واسه افرادی که از نطر سنی بالغ هستن حوب چه برسه به دختر بچه ها.
تا به حال نشده برم تو یه آرایشگاهی حتا تو بهترین منطقه و ببینم که کتابخانه ایی گذاشتن واسه افراد تو صف یا کتابهایی باشه واسه بچه ها که سرگرم شن .(البته مجله های زیبایی و مدل و … هست)، مسلمن کنترل جامعه کوچیک راحت تر هستش و مدیریت سالن های آرایشگری، میتونن بهتر هدایت کنن این جامعه رو.

خودمون داریم فردا و پس فردا هامون رو همین الان میسازیم، خودمونه به ندیدن و نشنیدن نزنیم، آگاه باشیم.