اینفوگرافی استارت آپ ویکندها

خوب خوب، این هم از اینفوگرافی استارت آپ ویکند ها در طی این دو سال، از شهریور 91 تا حالا ، به همت کوچه سیلیکون .

sw-iran-v2 (1)متاسفانه آمار 4 تا از این رویدادها رو نتونستیم بدست بیاریم، خوب انتظار داشتیم آمار جامع تری داشته باشیم مثلن ایده های برتر و اینکه کارشون به کجا رسید و …

تو جمع آوری این آمار و ارقام کانون کار آفرینی ایران که در اصل اسمشون کانون کارآفرینان صنعتی کشور هست و دیگر برگزارکننده های رویدادها، بهمون کمک کردند، که ممنونیم ازشون.

و اینم بگم که استارت آپ ویکند تبریز اولین رویدادی بود که بدون حمایت کانون کارآفرینان صنعتی کشور برگزار شد و بعد تبریز هم چندتا از رویدادها بدون حمایت کانون برگزار شدند و این رویداد از انحصار در اومد.

در نهایت نظر شخصی خودم به عنوان کسی که به عنوان شرکت کننده در اولین رویداد اصفهان و همچنین به عنوان کسی که از نزدیک در جریان برگزاری رویداد تبریز بودم این هست که تو این 54 ساعت بیشتر کار گروهی و تیمی تو چشم میاد و نه بیشتر، درسته یه انرژی خوبی به آدم منتقل میشه ولی نباید کذایی باشه و ادامه نداشته باشه ، از مربی‌ها انتظار بیشتری میره و از نزدیک دیدم که بعضی مربی ها به فکر خوشی خودشون هستن تا کمک واقعی ، خوب مربی‌ها میدونن که قرار نیست پولی بگیرن و … خوب نمیخوان نیان! چرا کم کاری؟ یه عده هم میان تا عکس یادگاری بگیرن و برن پزشو بدن! این رویدادی هست که از کشورهای دیگه وارد ایران شد، بله بله هیچ مشکلی نیست و نداریم ! موضوع اینه که چرا هدفش وارد نشده و فقط برگزار کردن و دور هم خوش بودن و .. وارد ایران شده ؟ هدفش انحصار طلبی و سودجویی بوده ؟ هدفش واقعن بچه ها جمع شیم بریم فلان جا و خوش بگذره… بوده ؟هدفش برندینگ شخصی بوده؟  تو تبلیغات این رویدادها حرف های جالبی زده میشه مثل اینکه حرف نزن و عمل کن و … ولی کو عمل؟

در هر حال اینا نظرات شخصی من هستش و نظر همه محترم.

به امید اون روزی که واقعن به فکر پیشرفت سطح علمی باشیم تو اینجور رویدادها.