اشتباه‌های سئو که تفاوت‌های بزرگی ایجاد می‌کنند

اشتباه‌های سئو
اشتباه‌های سئو

امروزه پرداختن به سئو سایت چرا نداره، وقتی تصمیم می‌گیریم یک وب‌سایت برای معرفی خودمون و یا محصولات شرکتمون و یا حتی وبلاگ‌امون، راه‌اندازی کنیم، می‌خواهیم که در صدر توجه باشه، مطالب‌ و محصولات شرکت و … بازدیدکننده داشته باشه. تصمیم می‌گیریم روی سئو سایت کار کنیم اما در همین راستا احتمال اینکه قدم‌های درستی برداشته نشه زیاده و اشتباه‌های سئو باعث می‌شن که نتایج برعکس بگیریم و به جای افزایش رنک سایت، کاری می‌کنیم که کاهش رنک داشته باشیم. این اشتباه‌ها هر چند خیلی کوچک میتوانن تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند.

7 تا از رایج‌ترین اشتباه‌های سئو :

  1. اگر شما در وب‌ سایت‌تان(وردپرس) noindex و یا nofollow را تیک زده باشین در این صورت احتمالن وب سایت شما در دیتابیس گوگل نخواهد بود و در نتیجه در جستجوها نمایش داده نمی‌شود. اگر وب سایت استاتیک دارید در متاتگ‌ robots این تغییرات قرار دارن.(مگر اینکه خودتون نخواهید که وب‌ سایت‌تون index شود)
  2. از ریدایرکت 302 به جای 301 استفاده کنین، وقتی شما میخواهید دامنه‌اتون و یا سایر آدرس‌های وب سایتتان را عوض کنین، از ریدایرکت 301 استفاده می‌کنین تا تمام لینک‌های صفحاتتون به دامنه جدید منتقل شود، ولی وقتی از 302 استفاده کنید، لینک‌ها به سایت قدیمی شما نیز باقی می‌ماند و دوباره لینک به سایت جدید شما ساخته می‌شود، مثل اینکه دوبار لینک داده باشید و این باعث کاهش رنک سایت شما می‌شود. بهتر است زمانی که سایت شما برای مدتی کوتاه داون هست از ریدایرکت 302 استفاده کنید و در غیر اینصورت از ریدایرکت 301، تا تلاش‌های شما به هدر نرود.
  3. شما سعی می‌کنین از کلمات کلیدی برای متن لینک استفاده کنید که متن لینک‌اتون قوی باشه. درسته که این روش خوبی هست ولی استفاده بیش از اندازه باعث می‌شود شما نتیجه معکوس داشته باشین و به جای افزایش رنک با کاهش روبرو بشوید چون گوگل متوجه عدم طبیعی بودن لینک‌های شما می‌شود.
  4. لینک‌های داخلی را فراموش می‌کنید چون به نظر ناچیز و فقط برای ترویج سایر مطالب‌اتون هستن، در صورتی که این مسئله برای گوگل خیلی جدی است. البته باید بدانید که لینک‌های داخلی به معنی هر لینکی که بین صفحات وب‌سایت شما باشد، نیست. بلکه باید بین دو صفحه داخلی که به هم لینک شده‌اند رابطه‌ای باشد.
  5. لینک‌هایی که به صفحات خارج یا داخل وب‌سایت‌تون داده‌اید فراموش مي‌کنین، در صورتی که احتمال این وجود دارد که لینک‌ها شکسته و یا منقضی شده باشند به معنی که به هر دلیلی مثل پاک شدن آن صفحه، منقضی شدن دامنه، منقضی شدن هاست، صفحه یا وب سایتی که به آن لینک داده‌اید وجود ندارد. پس در برنامه‌اتان باشد که با استفاده از ابزار چک کردن لینک‌ها، از شکسته بودن و نبودن لینک‌ها اطلاع داشته باشین و در صورتی که لینک منقضی یا شکسته شده، آن را اصلاح کنید، در غیر این‌صورت این لینک‌های شکسته شده باعث کاهش رنک وب‌سایت شما می‌شوند.
  6. پیوستن به فهرست لینک‌های ضعیف و یا همون لینک گرفتن از لینک دایرکتوری‌های ضعیف. اشتباه کوچکی که می‌تواند عواقب بزرگی داشته باشد. وقتی می‌خواهید از دایرکتوری لینک بگیرید باید دقت کنید که اولا یک فهرست معتبر باشد نه جایی برای اسپم فرستادن، وگرنه وب سایت شما هم به لیست اسپمرها اضافه می‌شود، به کیفیت لینک‌هایی که می‌گیرید نگاه کنین، دوما مجموعه مرتبط با موضوع وب سایت شما باشد نه یک مجموعه بی‌ربط به موضوع.
  7. فراموش کردن لینک مرتبط دادن به وب‌سایت‌های دیگر، گوگل همونطور که لینک‌هایی که به سایت شما داده می‌شود را پیگیری می‌کند، لینک‌هایی که از مطلب شما به سایر وب‌سایت‌ها داده می‌شود را نیز پیگیری می‌کند. این موضوع را فراموش نکنید و سعی کنین در هر مطلب‌تون اگر می‌توانید لینک به خارج از وب‌سایتتون بدهید و یا لیست منبع مطلب‌اتون را بگذارید.

خوب این هم 7 تا از اشتباه‌های سئو که می‌توانند موجب تفاوت‌های چشمگیری در رنک سایت شما بشوند. در آخر بهتر هست که به طور منظم این موارد را چک کنین.

خوب البته اشتباه‌های دیگری هم در سئو وجود دارد، شما هم می‌توانید تجربیات خودتان را بنویسید. 🙂

منبع:

7 Little SEO Mistakes That Make A Big Difference