کوسه رو دنبال کن

یه سایتی رو دیدم که میشه توش کوسه‌ها و لاک‌پشت‌ها رو ترک کرد، خیلی برام جالب اومد. این اسم سایته ocearch . از سال ۲۰۰۷ دارن کوسه‌ها رو ترک می‌کنن. اینطوری که کوسه رو از آب میارن بیرون مثلا روی قایق بزرگشون و به باله‌اش یه ترکر نصب میکنن و هر وقت باله کوسه از آب بیرون باشه، این ترکر یه سری دیتا مثل اینکه کوسه الان کجاست و حرارت آب و اینها رو به جایی میفرسته. به هر کدوم از این موجودات دریایی که ترکر دارن، یه اسم خاص هم نسبت دادن، مثلن اسم یه لاکپشت، ندا هستش. حالا تو این نقشه میشه دید که کوسه ایکس چه ویژگی‌هایی داره، الان کجاست، ازکجا اومده ، چند مایل شنا کرده و … . خلاصه خیلی برای من جالب بود گفتم اینجا هم بنویسم شاید یکی دیگه هم خوشش بیاد.

حالا فیلم آرواره‌ها رو که یادتون میاد؟ :)))) خندم میگیره چون هی دارم می نویسم این فیلم یادتون هست، اون فیلم یادتون هست. اوکی ممکنه این فیلم رو ندیده باشینش، واسه سال ۱۹۷۵ و ساخته حضرت اسپیلبرگه، من نمیخوام داستان فیلم رو تعریف کنم. فقط چند تا نکته، تو این فیلم کوسه‌ها رو طوری نشون داده بودن که تشنه خون انسان بودن و میخواستن انتقام بگیرن و اینکه خیلی باهوش و گرخناک بودند (گرخناک رو خودم اختراع کردم، به معنی ترسیدنی، کاش این کلمه جدید بدست دانیال بهزادی برسه).

شاید فقط یک فیلم بود و زیاد با واقعیت کار نداشته. شایدم اون موقع دانش و آگاهی بشر از کوسه‌ها کمتر بوده که اونطوری تو فیلم نشون دادنشون. هر چی آدم آگاهیش از چیزی کمتر باشه، اون چیز ممکنه براش ترسناک‌ دیده بشه! مثل اینکه وارد اتاق تاریک و بدون نوری بشه و یک سری صداهای عجیب بشنوی، ممکنه ترس به آدم غلبه کنه، اما به محض روشن کردن لامپ میبینی که اتاق خالیه و رادیو روشن بوده.

یه ویدئو می‌دیدم که نشون میداد مردم دارن موج‌سواری می‌کنن و یه کوسه اون زیر برای خودش داره شنا میکنه، این فیلم با درونی چیزی ضبط شده بود. این مردم رو تخته شنا بودن و فقط جلوشون رو می‌تونستن ببین، نه زیر آب رو. اون کوسه هم برای خودش داشته شنا میکرده و کاری با اینها نداشته. حتی یکیشون از تخته‌‌اش جدا میشه و شنا میکنه و همچنان کوسه کاریش نداره.

والا این وسط بشر هستش که تشنه خون کوسه‌هاست، یه عده مریض برای لذت میرن شکار کوسه! کوسه اما وقتی گرسنه باشه و غذا دلش بخواد حمله میکنه. حالا اینو ننوشتم که اد برید جایی که کوسه هستش شنا کنین :))) احتیاط شرط عقله.

این زمین و موجوداتش هر چی میکشن از ما انسانها میکشن، فردا پسفردا میریم مریخ اونجا رو هم آباد میکنیم.